Hei!
Sateinen keskiviikko sujui kelistä huolimatta mukavasti.
Aamulla oli toiminnallista äidinkieltä;
Teimme lintukirjasta s. 4 tehtävän 1. Kun yksi neliö oli kirjoitettu sanoja täyteen, oppilas sai heittää noppaa ja piti tehdä nopan silmäluvun määräämä jumppaliike.
Kirjoittaminen oli oppilaille aika vaikeaa! Käsiala on parantunut, mutta oikeinkirjoitus tuottaa haasteita. (tavutus, kaksoiskonsonantit, pitkät vokaalit) Tähänpä ruetaan sitten paneutumaan huolella. Ja saattaa olla vähä alkukankeutta kesän jälkeen...
Kotitehtäväksi tuli lintukirjasta 🐦 s.5 kirjekuori (kotitehtävä) 1.
Kyselin oppilailta, tuottaako ongelmia se, että äidinkielen tehtäväkirjoja on 2 kappaletta, lintukirja ja hiirikirja. Ei kuulemma. Materiaalit ovat minulle uusia, joten hion vielä suunnitelmaa, kuinka kirjoissa edetään. Ei ole kuitenkaan tarkoituksena missään nimessä sekoittaa oppilaiden päitä tai aiheuttaa kotijoukoille harmaita hiuksia.
Lukuläksynä on joka päivä (ma-to) 15 minuuttia lukemista. Oppilaat saavat valita itse lukevatko koko 15 minuutin ajan pelkkää lukukirjaa, vai ensin lukukirjaa ja loput 15 minuutista omaa kirjaa.
Lukukirjasta lukuläksyä tuli s. 12-13, Leenan kartta.
Aamun yhteisissä asioissa keskusteltiin myöhästymisestä. Kertasimme, mitä kannattaa tehdä jos myöhästyy. Jos hätääntyy, voi soittaa kotona tai matkalla iskälle tai äidille ja he voivat infota opettajaa, että lapsemme on myöhässä, mutta tulossa. Jos pihalla ei näy ketään, niin reippaasti vain sisälle kertomaan opelle, että tässä minä nyt olen. Myöhästyminen voi sattua joskus kenelle vaan, mutta myöhästymistä ei pidä ottaa tavaksi.
Jatkoimme sienitaloa kuviksessa ja osa taideteoksista pääsi jo seinälle!
Matikassa viime vuodelta tuttua juttua, kympin alitus vähennyslaskussa. Kävimme asiaa taululla läpi ja teimme s.18-19. Kotitehtäväksi mökki 6.
t. Milla
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti