Hei!
Äidinkielen tunnilla treenattiin äänteen tunnistamista. Piti tehdä venyttelyliike, jos sanan lopussa kuuli t-kirjaimen; paperit, paperi, kana, kanat, tutit, tutti, nuotti, nuotit.
Sitten piti nostaa yksi peukku pystyyn, jos sanan sisällä kuului yksi t ja kaksi peukkua, jos sanan sisällä on kaksi t-kirjainta; mato, rotta, matto, etana, katto, pulpetti, otsa, tyttö
Teimme tehtäväkirjasta äidinkielen tehtäviä, oppilaat etenivät hyvin eri tahtiin. Kotona kannattaa tehdä ainakin s. 52.
Jokainen luki vanhan lukuläksyn opelle ja merkkasi uuden lukuläksyn. Pikkumäyrävihkosta tuli läksyksi 2 riviä teetä.
Matikassa tutkimme ensin aukeamaa s.132-133, etsimme asioita joita kuvassa on seitsemän. Sitten tutkimme opetusruutua s. 134 ja oppilaat tekivät aukeaman tehtävät. Kotitehtäväksi tuli mökki 30.
Ympäristöopin tunnilla aloitimme ihmisjakson. Kuuntelimme johdatteluna aiheeseen Mimmit-yhtyeen kappaleen Ihminen. Sitten keskustelimme liikunnan tärkeydestä ja merkityksestä. Lapsen pitäisi liikkua ja ulkoilla päivittäin pari tuntia. Kävimme läpi jumpan avulla kehonosia; pää, niska, kaula, olkapää, käsivarsi, rintakehä, vatsa, selkä, ranne, kylki, pakarat, reisi, pohje, polvi, kantapää, sääri, nilkka.
Kävimme läpi myös sormien nimet ja käsitteet oikea ja vasen.
Lopuksi oli hauska testailla kehon taipumista ja toimimista; Monestako kohtaa etusormi taipuu? Pystytkö ottamaan käsilläsi selän takaa kiinni eri tavoin? Ylettyykö ihminen omiin varpaisiinsa? Monestako kohdasta jalkasi taipuu?
Musiikissa lauleltiin ympän aiheeseen liittyen.
t. Milla
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti