Hei!
Torstaina on sijaisen johdolla edetty näin:
Matematiikka
(jakotunti) Aiheena tilastot eli kpl 14.
Tehkää älytaululle (valkotaulu) omia pylväsdiagrammeja niin, että
oppilaat saavat äänestää 3-5 vaihtoehdosta. Esim. lempiväri tai sisarusten
lukumäärä. Vaihtoehdon yläpuolelle merkitään sen saamat äänet esim. raksilla.
Keskustelua: Mikä vaihtoehdoista sai eniten ääniä? Montako ääntä? Mikä vähiten? Montako ääntä? (opeopas s.55, virittäytyminen)
Tehkää matikan kirjasta s. 62-63. Saa tehdä seuraavaakin aukeamaa.
Kotitehtäväksi mökki 14 s. 65.
Äidinkieli
-Nimenhuuto
-kalenteri ja päiväjärjestys
-tarkistakaa kotitehtävä pikkumäyrävihkosta (anna leimat) ja
merkitkää uusi läksy; s. 11 laatikko,
piirrä 5 N-kirjaimella alkavaa asiaa.
-tarkistakaa lukuläksy niin, että
kaikki lukevat omaa lukuläksyään hetken pienellä äänellä ja ope kiertelee ja
kuuntelee. Jokainen ottaa uuden
lukuläksyn N-krijaimeen liittyen. Jos ei keksi muuta, niin eilinen läksy
uudelleen. (Sujuvasti lukevat voivat ottaa
tehtäväksi s. 35 alareunasta kysymykset 1-2 mietittäväksi.)
-Käykää läpi yhdessä vuorokeskustelu
Aapisen s. 33. ”Vuorokeskustelu”.
-Jos tehtäväkirjasta on
kesken N-tehtävät eli s. 26-29, niitä voi tehdä. Valmiit voivat lukea koulukirjaston kirjoja
tai olla apuopettajia jonkun yhden oppilaan luona (viimeisissä haastavimmissa tehtävissä tarvitaan lukutaitoa)
Kuviksen ja liikunnan tunnit Kirsi-open ja Sanna-open kanssa yhteistyössä.
T. Milla 🌺
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti